Μαζί σας από το 1950

 Οι ετικέτες εκτός από πρακτικές μπορούν να κάνουν τα προϊόντα και την επιχείρησή σας να διαφέρουν

Σε μια εποχή - όπως η δική μας - γεμάτη με αναρίθμητα προϊόντα και υπηρεσίες ο σχεδιασμός και η εκτύπωση μιας ετικέτας που θα κάνει το δικό σας προϊόν να ξεχωρίζει είναι κάτι παραπάνω από σημαντικά. Σχεδόν 7 στους 10 καταναλωτές άλλωστε επιλέγουν ένα προϊόν ακριβώς τη στιγμή που θα το δουν μπροστά τους, στα κατά τόπους σημεία πώλησης, και συνεπώς οι εντυπωσιακές και ποιοτικές ετικέτες είναι σίγουρα απαραίτητες. Είτε βρίσκεστε στο στάδιο δημιουργίας ενός νέου προϊόντος είτε σκέφτεστε να επανασχεδιάσετε την εμφάνιση της υπάρχουσας συσκευασίας του, υπάρχουν κάποια βασικά πράγματα που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας.

 

Απλό και ευκρινές μήνυμα

Στην προσπάθεια τους να προκαλέσουν εντυπώσεις και να τραβήξουν τα βλέμματα των καταναλωτών πολλοί σχεδιαστές ετικετών πέφτουν σε ένα ολέθριο λάθος: φορτώνουν πολύ τα σχέδια τους. Η απλότητα στον σχεδιασμό μιας ετικέτας μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια. Επιλέξτε σχέδια απλά, με ξεκάθαρη και ευανάγνωστη γραμματοσειρά και εικόνες που προκαλούν εντυπώσεις χωρίς να μπουκώνουν το μάτι. Σίγουρα δεν θέλετε να μπερδέψετε τους καταναλωτές ούτε να τους κάνετε να δυσκολευτούν να βρουν τις πληροφορίες που αναζητούν σε μια ετικέτα. Έχοντας μια ευκρινή γραμματοσειρά και μια ετικέτα που προσφέρει ένα ξεκάθαρο και απλό μήνυμα, βοηθάτε τους καταναλωτές (που είναι και ο στόχος σας άλλωστε) να εντοπίσουν τον προϊόν σας αλλά και να καταλάβουν περί τίνος πρόκειται.

 

Προσοχή στα χρώματα

Ίσως το άλφα και το ωμέγα σε μια ετικέτα και ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που κάνουν ένα προϊόν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα είναι τα χρώματα που το συνοδεύουν. Τα χρώματα είναι αυτά που προσελκύουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και ειδικά τα πρώτα δευτερόλεπτα κατά τα οποία ο καταναλωτής θα έρθει σε (πρώτη) επαφή με το προϊόν μιας επιχείρησης. Είναι πολύ πιθανό κάποιος καταναλωτής να προβεί στην αγορά ενός προϊόντος απλά και μόνο επειδή τον προσέλκυσε το χρώμα της ετικέτας του. Ωστόσο η επιλογή των κατάλληλων χρωμάτων δεν είναι απλή διαδικασία. Πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή και σύνεση και φυσικά να βρίσκεται σε αρμονία με την γενικότερη εικόνα που παρουσιάζει ένα brand και τα προϊόντα του. Αποφύγετε τις μεγάλες αντιθέσεις και συγκρούσεις χρωμάτων και επιλέξτε αρμονικούς συνδυασμούς και προσπαθήστε να είστε συνεπείς επιλέγοντας τα ίδια χρώματα κάθε φορά, ώστε να αποκτήσει ταυτότητα το προϊόν και η ετικέτα του.

 

Κάντε τη διαφορά με άλλο… σχήμα

Ο πιο εύκολος τρόπος να δημιουργήσετε μια ετικέτα που θα ξεχωρίζει είναι να επιλέξετε ένα διαφορετικό σχήμα. Μελετήστε ετικέτες ανταγωνιστών ή προϊόντων παρόμοιων με το δικά σας και επενδύστε στη δημιουργία μιας ετικέτας, το σχήμα της οποίας θα διαφέρει από τα υπόλοιπα. Μπορείτε για παράδειγμα να επιλέξετε ένα οβάλ σχήμα, ή με ιδιαίτερες γωνίες ή ακόμη και ετικέτες σε τελείως ακανόνιστες διαστάσεις. Το διαφορετικό σχήμα σίγουρα θα τραβήξει τα βλέμματα των καταναλωτών καθώς θα κάνει το προϊόν σας να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα στο ράφι. Σιγουρευτείτε ότι το σχήμα που θα επιλέξετε ταιριάζει αρμονικά με το σχήμα της συσκευασίας του προϊόντος σας, καθώς η ετικέτα δεν πρέπει να μοιάζει ξένη προς το προϊόν αλλά απλά να ενισχύει τη μοναδικότητα και διαφορετικότητά του. Ένα διαφορετικό σχήμα βοηθά στο να χτίσετε το brand ενός προϊόντος και φυσικά να το καθιερώσετε στη συνείδηση των καταναλωτών.

 

Βρείτε ένα μοναδικό χαρακτηριστικό

Το να δημιουργήσει κανείς ωστόσο μια ετικέτα με ξεκάθαρο και απλό μήνυμα, με αρμονία χρωμάτων και με ασυνήθιστο σχήμα πολλές φορές ίσως δεν είναι αρκετό για να κάνει ένα προϊόν να ξεχωρίζει. Για να κάνετε τα προϊόντα σας να διαφέρουν πραγματικά πρέπει να τονίσετε τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά που τα κάνουν να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Επιλέξτε μερικά απ’ αυτά τα χαρακτηριστικά και τονίστε τα στην ετικέτα σας, ώστε να είναι άμεσα ορατά στους καταναλωτές και να φτάνουν απευθείας στο… μάτι τους. Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσετε να συσχετίσετε ένα προϊόν με την επιχείρησή σας, να κάνετε αισθητή τη μοναδικότητά του και φυσικά να τραβήξετε όλα τα βλέμματα πάνω του. Τοποθετήστε ένα σλόγκαν στο οποίο θα εμπεριέχονται αυτά τα χαρακτηριστικά και δείτε την ετικέτα σας να απογειώνεται και να ξεχωρίζει απ’ όλους.